tisdag 28 augusti 2012

Garage + Cross

En pojkdröm 
Enda sen jag var liten har jag altid velat ha en cross men det var för dyrt:)
Nu var det annat när jag börjat tjäna egna pengar och bestämde över mig själv.



Det började med att jag och en arbetskollega börja prata om det. Om den ena köpre så gör den andre det också och så blev det och även två kompisar köpte en varsin.

Det blev en kort karier :)
P.g.a. Dyrt,tid,kompisar sluta och de stängde ena krossbanan som vi brukade åka på.
I vilket fall så var det super kul




Ett annat projekt blev det när jag skaffade crossen.
Jag var ju tvungen att förvara den någonstans.
I en annons i Värmlandstidningen fann vi garage uthyres.
Nu var det ett problem.
Det var bara tak, ytterväggar, och garageportar.
Alltså inga innerväggar eller golv.
Då blev det att fixa det också :(.
Så vi hyrde en gammal gruslastbil som vi körde till Kolbäck utanför Västerås där vi var och jobbade på veckodagarna.
Det var total upprustning av hela bangården i Kolbäck.
Det var så mycket material som skulle slängas där, även 460st betongplattor som passade utmärkt till vårt garage.

Vi har tre stycken garage och plattorna räckte precis till alla tre. Väggarna hade vi material sparat sen tidigare. Även det GRATIS:)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar