söndag 30 september 2012

Båt köp

Under de första åren som jag hade stugan, lånade jag en båt av min faster.
Men under tiden så letade jag efter en STOR styrpulpet båt med diesel motor.
Det var inte lätt att hitta en sånn då:)
Efter tre år! Så äntligen hitta jag en i Stockholm.

Jag hade hittade den perfekta båten.
Det blev en Rocco 24, med en 200hk diesel. 38knop ojoj vilken båt jag hade köpt mig.
Men men det var ju ingen båtkärra med. Det blev att leta båtkärra.

Första vintern blev det problem, som det alltid blir med mina prylar:)
Dagen jag skulle ta upp båten så starta den inte. Det blev att paddla båten bort till upptagnings rampen.
30min och träningsvärk dagen efter.
Sen hann det frysa på innan jag hade fått ur vattnet i kylarsystemet och värmeväxlaren sprack:(
17 000 fattigare.

I nuläget har jag inte kvar min Rocco. var tvungen att sälja den pga tråkiga saker men hade ändå inte orkat att behålla den. För dyrt att serva och reparera och mycket vaxing som inte är min grej.

Det var inga problem att sälja den i alla fall. 
Det kom en kille som åkte ända från Finland och köpte den.
+ att jag gjorde vinst på den.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar