lördag 1 september 2012

Flytande bastu del2

Jag och Lennart diskuterade om hur stor altanen runt om bastun skulle vara.
Vi hade lite olika åsikter om det men tillslut blev det STORT
Jag har för mig att vi möttes på halva vägen.
Om Lennart hade fått som han velat hade det blivit ännu större.



Alla balkar är tjärade så att det inte ska rosta


Det är på min fasters strand jag bygger upp grunden på  


 Det har blev mycket borrande och även mätande för att få det rakt


Som sagt det blev stort:)


Ska man vara noga så ska man vara det på allt.
 överkanten är tjärade och det pga av att det är lite svårt att byta ut om den skulle ruttna med tiden.  Så tjära är ett bra tips om man ska bygga altan plus att man spikar på takpapps remsor uppe på.
Då håller det livet ut:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar