måndag 10 september 2012

Oj! Det blev vist ett flytande hus


Funderingarna och åsikterna var många.
Ja! Hur skulle taket se ut? Tillslut så hade jag bestämt mig för att bygga ett tak så att inte snön inte skulle ligga kvar på taket. och även få ett loft som jag kunde ha en 160cm säng.

 Första takstolen. Byggd av gamla plankor från skrotade godsvagnar som rullat på järnvägen.
Gratis är mycket bra:)


När takstolar, råspont och uderlagspappen monterades fick jag mycket hjälp av min snälla kompisar. Men det kostade en kräftskiva och ett kalas med en burk sibyllakorv och massa öl

 Alla läckt tråcklade jag dit själv. allt går om man vill men det är inte lätt på något som flyter


 När plåttaket som jag fick gratis skulle läggas. fick jag åter igen hjälp av mina snälla kompisar.


Tack alla vänner som hjälpte mig den sommaren.
hade aldrig klarat det själv.

år 2008 tror jag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar