torsdag 6 september 2012

Stora problem när vintern kom

Ojoj! 
När jag väl tog mig ut till stugan efter att inte varit där på ett tag.
Så fick jag syn på något väldigt jobbigt.

Det hade regnat så mycket under hösten. Så pontonerna hade blivit fyllda med en massa regnvatten och sedan som man ser på bilderna SJUNKIT:(

Vad gör jag nu!
Jag var så leden och visste inte vad jag skulle ta mig till.
Det är ju inte så att man kan ringa en kran bil och säga.

Hallå jag har en flytandebastu eller vad det nu är.
som har sjunkit och skulle behöva en kranbil ut till jäverön och jag har ingen väg fram.

Då tror jag nog de hade skratta om jag hade ringt och frågat det.
Så det fick bli något annat alternativ, men vad?


 Efter att ha klurat lite på saken under vintern.
Kunde ju inte göra något ändå för än isen hade släppt.
Min kompis "Bonnen" jobbar på en firma som har en bensin driven vattenpump som pumpar 560 liter i minuten.
Den lånade vi med ut och sen byggde vi en ställning som vi ställde mellan pontonerna.
i ställningen hängde vi ett spel som vi lyfte upp pontonerna med samtidigt vi pumpade ur pontonerna.
Tillslut efter en del fix och trix. Fick vi upp mitt stora projekt:)
Tack Bonnen:)

Nu gällde det att se till att det inte hände samma sak igen.
Ett tak skulle behövas. 
NU

Vintern 07/08




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar