torsdag 23 augusti 2012

Stugan

Började bli rastlös
Mina arbetsdagar variera mellan att man jobbar måndag till torsdag eller att man jobbade sju dagar och sen ledig sju dagar.
När man väl var hemma och inte hade något att göra så började det kluras på massa idéer.
Första året jag jobbade på Banverket, bodde jag hos min faster i en gäststuga för att spara pengar.
Efter ett tag så tröttnade jag på att bo i den lilla gäststugan och fick tag på en hyreslägenhet i stan. 
Jag ville ju ha något eget där jag kunde snickra och greja med mitt eget!
En stuga skulle kanske passa mig. Började leta sommarstuga och det var verkligen inte lättaste att hitta eftersom jag ville ha vid vattnet.
Jag tänkte ofta på att Min faster hade en sommarstuga de hyrde ut som de hade köpt för att sälja i framtiden och tjäna pengar på den.
Jag frågade i alla fall om jag fick köpa den men då var det ett problem, dom som hyrde den var första tingade.
Men vilken tur jag hade, de hade precis köpt en bostadsrätt och hade inte råd.
Så nu blev jag STUG ägare :) på en Ö.


Ön heter Jäverön och det finns 120 st sommarstugor där och en bondgård.
Man kan ta sig ut på tre sätt på sommaren. Bil färja för dom som har väg till stugan, egen båt om man har det och det går även Båtbuss från inre hamn i Karlstad 

Färjan går fyra gånger om dagen på sommartid



Båtbussen kan man åka Mån, ons, fre, och lördagar.



Första bilden jag tog på stugan
23 år gammal och den yngsta stugägaren på Jäverön.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar