onsdag 22 augusti 2012

Första året som anställd på Banverket

Nu Började pengarna komma in.
Äntligen började jag tjäna pengar och kunde köpa mig det jag ville. Då blev jag illa tvungen att köpte en husvagn som jag skulle ha i jobbet. jag hade ju börjat på ett jobb man reste runt om i Sverige. Letade ivrigt i en månad efter en husvagn som skulle passa mig och till slut hitta jag en Adria. 
Ojoj vad arbetskolegor reta mig för att jag hade köpt mig en Adria.
Nu kommer du inte svettas på vinetern i alla fall sa de.
Som tur var köpte jag en spillrans ny Adria och det var en skandinavisk modell som var extra isolerad och hade en bättre värmepanna. 
Det var aldrig några problem på vintern med att jag skulle frysa:)






Det andra jag var tvungen att köpa efter ett tag innan jag skulle börja mitt liv med att starta ny projekt var att köpa en bättre bil. Då hade jag en gammal VW golf 90a. Inte den bästa och säkraste pendlar bilen, så det blev till att köpa en 3år gammal Volvo:) 

Volvon fuknade ett tage att använd men inte sen när jag började inse vad mycket av det vi slängde på jobbet gick att ta vara på:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar