tisdag 21 augusti 2012

Ängelholm

Efter gymnasiet flyttade jag ner till Ängelholm.
I Karlstad hade jag studerat El installation men det var väldigt dåligt betalt och jag tyckte även att det var för enkelt. Vill ha utmaningar i livet.
Så det blev ett års utbildning på Banskolan som det hette då.
Jag skulle utbilda mig till Kontakledningsmontör.
Med andar ord,  högspänningselektriker på järnvägen.
 Läraren vi hade var en rolig snubbe från Mjölby.
Vi kom väldigt bra överens. Brukar ju bli så när man har samma intressen och humor.
Intresset var ju jobba, uppfinna och fixa med olika saker.
T.ex jag vill ofta ha saker som inte andra har. 
Har alltid velat bygga om en cykel med ett chopper stuk :)
Då blev det så en dag när vi var kavar efter skola jag och min lärare, Kjäll heter han.


Efter lite kapande, svetsande och några pilsner så fick vi ihop det tillslut.
JA det var lite pinsamt att cykla runt på den nere i Ängelholm.
Det var bara att gilla läget. jag hade ju inte råd att köpa en ny när man var student.
Cykla man förbi tjejgäng så skratta de väldigt högt.
Jag förstår det:)
Jag tog i alla fall hem cykeln till karlstad när jag flytta hem men den blev aldrig använd så en liten pojk fick ta över den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar